nu ska jag vara moralist

I pluggsyfte har jag sysslat mkt med bloggar den här veckan, jag har surfat mellan dem som en ritkig bloggknarkare (tro mig, det kommer snart att finnas som diagnos).

Och det finns en sak som slår mig, i princip alla handlar om att köpa grejer, det blir så tydligt när man går igenom dem en efter en. köpa köpa köpa. Eftersmaken blir ganska sur, jag tror att det är så här det känns att vara bulimiker. Och de hetsar upp varandra, alla vill ju ha det där nya, fina, glittrande.... och värst är att jag känner mig påverkad. Jag går också på skiten, man ska ha och man ska unna sig.

I arbete har jag gjort en lite jämförelse mellan Blondinbella och Underbara Clara, och rent sponant tror jag att man ser Blondinbella som "den onda" och Clara som "den goda", men Claras blogg handlar ju också mycket om prylar och införskaffandet av dem. Visst hon köper sina grejer på loppisar, men det handlar ju fortfarande om köpa köpa köpa. Så egentligen är väl ingen av dem ond eller god, men ganska fixerade vid sina prylar.


Jag tror att vi alla bara mår bra av lite finanskris, och ta det lite lugnt ett tag. Jag vet iaf att jag behöver en detox, jag ska låta både mitt visakort och bloggsurfandet få vila ett tag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nääää, jag kan ju inte sluta handla heller! Näää, det bara går inte. Jag gillar ju att handla. Kolla in min blogg och se vad jag handlade senast ;) hehehe

Eller nää, det fick bli benan som handla. Slut på penki, tur de kom idag. ;)

2009-04-24 @ 16:54:00
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Josse

I feel the pain... Att hitta vettiga bloggar är verkligen inte det lättaste. Det är typ bara köpgalna och mammalediga som har tid och lust att uppdatera bloggarna flera gånger om dan. Och som "bloggoholic" räcker det inte med att det skrivs någon gång i veckan. Det är hårt att vara människa..

2009-04-24 @ 22:57:23
Postat av: Jannice

haha.. ja du Josefin, jag känner med dig. Man kanske borde ändra sina intressen, och börja läsa typ politikerbloggar eller nåt istället. Eller stänga ner datorn och gå utomhus (oj, nu har mitt moraljag verkligen kommit igång), vad gjorde vi egentligen innan bloggarna kom?!





och Jenny.... jag tycker verkligen att det låter som du också behöver en detox.... tänk på att hundar inte heller är gratis =)

2009-04-26 @ 14:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0