dagens irri

Jag tänkte skriva något om hur sjukt irriterande det är att försöka köpa en sportbh.... men det blev bara tradigt. Hur intressant är det att höra att stora märken som adidas och nike ycker att det är ok att ta stora summor för kläder som inte fyller sitt syfte, som inte kan användas vid sportutövning, eller knappt ens i vardagen. Man kan för fan inte göra en bh utan regelbara axelband. Eller dela in våra kroppar i small, medium och large. Det funkar inte. Kvinnor ser inte ut så, och de flesta kvinnor är inte formade som elitidrottare.

Jag är nära att skriva: de bryr sig ju inte om oss. Och sen måste jag le åt mig själv. Nej, det är klart de inte gör.



Note to self och alla andra: bh:ar ska köpas i riktiga underklädesaffärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0