slow shopping

jag följde med Maja o Per till Nolialoppisen idag, där hittade jag ett bord där de sålde jättemånga delar ur Pigg, min älskade servis. Jag hade en strikt budget, och jag har ju redan berättat om att jag ser servisen som ett livsprojekt, så det blev bara en större djup-/serveringstallrik. Jag stod där med stor beslutsångest för det var verkligen jättefina delar, alla var helt perfekta och det var många "udda" delar som jag inte har sen tidigare, olika serveringsfat och tillbringare... ahhhh!  Jag "Homer-dregglar" när jag tänker på det.  Men som sagt, livsprojekt.


Det roliga är, som Anna frågade senare, vad ska man ha den till? Vad brukar man använda djupa serveringsfat till? Det är ju inte fråga om en soppskål precis.. Vi kom fram till att det får bli en jäkla massa pressad potatis.




Kommentarer
Postat av: Mor

Sån tur att vi kommer snart och kan trösta dej!!!!



Är delarna dyra eller är det pengar som fattas?



Kram!

2011-10-11 @ 19:21:46
Postat av: Jannice

haha... både och skulle jag säga! Loppiskvinnan hade fler uppläggningsfat, en kanna och några fler assietter. Och hon tog 80kr/del, så det skulle blivit åtskilliga hundra för de jag skulle vilja ha. Men jag har börjat med att bara ta med mig lite pengar till såna här loppisar, annars blir det så lätt onödiga impulsköp. Det kommer fler Pigg-tallrikar, det är jag säker på. =)

2011-10-12 @ 10:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0