pressen

Det enda dryga med detta, nästan, eviga solljus är den gnagande känslan av att jag borde göra något vettigt/roligt/nyttigt när jag egentligen bara vill ligga inne, kolla på Game of thrones och eventuellt måla naglarna i nån påskig färg.

Jag har blivit så gammal (och präktig?) att jag får dåligt samvete över denna önskan för man borde ju hitta på någonting. Typ träna/storhandla/skaka mattor/promenera osv osv. Är det de sociala mediernas fel? Känslan av att man borde göra någonting, jämt. Eller har den alltid funnit hos människor? Kanske så länge fritid funnits, egentligen kanske man borde vara amerikan och jobba jämt med sina tre olika jobb. Nej, nu svamlar jag. Det jag ville säga är att jag har lite tråkigt, men vet inte om jag riktigt ids ändra på det.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det eviga gnagande solljusets samband med känslan av att man måste göra någonting är helt klart mammornas fel! Iaf min mammas. När man var liten tjatade hon om att man skulle gå ut så fort det var sol. Och hon fortsatte tjata med det under tonåren och gör det än idag :P Men jag måste säga att jag faktiskt håller med mamma till viss del. Dock håller jag med mig själv (och dig) också, och tycker att man faktiskt FÅR ligga inne och kolla på Game of Thrones och måla naglarna i någon påskig färg. (Lustigt, det är typ samma saker jag gör när jag degar hemma! Eller inte så lustigt kanske...) Så med andra ord: du får vara inne och göra ingenting och ha tråkigt, för det är inte ens säkert att det är så mycket roligare att damma mattor och storhandla och bländas av ljuset!

2012-04-06 @ 11:30:35
URL: http://drakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0