sämsta kombon

människor som röker OCH dessutom använder parfym. De får mig att vilja dö.

Som att rökning inte är nog äckligt, men i kombination med att de försöker dölja lukten (det går inte!) med nån härlig sötsliskig parfym. Det är nog den värsta lukt jag vet, tror inte det finns ett säkrare sätt att ge mig huvudvärk. Och alltid en eftermiddag på bussen när mitt blodsocker börjat dala.


Överlag tror jag folk har problem med parfymdosering, rökare mest för att de väl dödat sitt doftsinne, det är ju inte meningen att man ska känna parfymen på håll! Grejen med parfym och annat lukta gott är att det ska anas, egentligen bara när man är riktigt nära någon. Parfym ska vara intimt och personligt, när man kramas eller smyger in huvudet i halsgropen, då kan jag gilla det, men bara då.

Kommentarer
Postat av: Karin

Där sa du ett sanningens ord. Jag AVSKYR alla killar som badar i parfym och som lämnar efter sig gigalofantiska luktmoln även när de passerar fullt påklädda på en gata en vindsliten vinterdag. Och jag AVSKYR alla tjejer som badar i Britney eller vilken gudsförgäten parfym det nu är som luktar snarlikt. Vad är problemet liksom? Man tar fan inte fem duschar med parfymstrålen innan man går ut. Och ja, du har rätt, lite cigarettos på det och migränen är som gjord. Ibland (ganska ofta) undrar man vad som är fel i huvudet på folk.

2012-03-12 @ 17:12:11
URL: http://drakulla.blogg.se/
Postat av: Jannice

hehe... jag visste att jag skulle få dig att tända till på det här inlägget. Men folk är dumma, går inte att göra något åt. Det värsta är ju att det är så omöjligt att komma undan, man är ju tvungen att ge sig ut bland mänskligheten mellan varven.

2012-03-12 @ 20:23:12
URL: http://mainstreamalternativ.blogg.se/
Postat av: Christin

Åååå Jannice, jag vet ju inte vad som finns i ditt "hehe.." Men tänk dej om "alla killar som badar i parfym...." INTE vore "fullt påklädda på en gata en vindsliten vinterdag". Wow....då kanske det inte gjorde så mycket ifall att de badade i parfym...

Förlåt Karin!! Men tanken kom rusandes igenom min hjärna och jag ler stort vid tanken...

2012-03-13 @ 19:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0