Kultur

Ub-Åke haffade mig igår när jag skyndade till en föreläsning, han ville att jag skulle sprida lite nyheter om Café Pilgatan, "du har väl nån mejlinglista."  Men seriöst.... jag betackar mig för mejlinglistor, ett jäkla påfund.

Så här kommer det: Bruno K Öijer är bokad av Pilgatan, torsdag 2 april

Åke trodde dock att det skulle bli värsta grejen (mina ord) och att de funderar på att hyra in sig på Sagateatern, hur härligt låter inte det?! Jag älskar Sagateatern, jag önskade att mer saker kunde hända där... inte bara läskigt poetry slam och spoken word o dylikt (sånt sysslar jag inte heller med.)

Nu vet ni det iaf, men det kommer att bli lite dyrare än de vanliga biljetterna. Öijer kostade tydligen lika mycket som Rolling Stones (inte mina ord.)

Kommentarer
Postat av: Joss

2009-01-27 @ 18:45:19
Postat av: Josse

(nytt försök, det gäller att hålla sig från enterknappen).

När jag var på Öijer höll han till på Norrlandsoperan, typ vita kuben eller vad lokalen nu kan ha hetat. De några bänkar bakom mig tyckte att det var en sådan rofylld upplevelse. Själv satt jag längst fram eftersom en viss person(som tycker om slitna män) fick välja platserna. Jag var livrädd under hela föreställningen på poeten påminde om en ödla som när som helst skulle anfalla och då kulturtanten bredvid mig stank äcklig parfym medan hennes man var en aning för onycker. Men annars var det bra. Och jo, dyrt var det.

2009-01-27 @ 18:52:44
Postat av: christin

Jag MÅSTE bara få yla ut min stora glädje över att "våran" Jonas kommer hem ifrån Amerrka till valet 2010 och ska kandidera till Riksdagen!!!! Hipp, hipp hurrraaaaa!

Jag har läst om demens idag, 70 olika diagnoser finns det.....3 unga flickor har berättat om när deras förälder blev sjuk och de var mellan 14-16 år då. Väldigt grymt! Du ser nu har jag fyllt vågskålarna så att det är jämt fördelat mellan lycka och elände. Bra va?

2009-01-27 @ 19:38:16
Postat av: karin

roligt inlägg :) du har som glimten-i-ögathumor du :P

2009-01-30 @ 23:31:32
URL: http://drakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0