mohahaha

har jag inte tjatat i hundra år om jäkla skit-tradera och dumma männniskor som betalar astronomiska överpriser för använda grejer. En av de senare trenderna på väskfronten är ju weekend-väskorna, dvs lite mer piffiga "bagar" (ni vet, en bag, flera bagar.) De jag har satt upp på min minneslista har alltid gått för minst 300, då har jag sedan länge dragit mig ur. Det är fan en princip att second-hand ska vara billigt.


Och idag tog jag o pappsen en sväng till Dorros second-handställe (med det glamorösa namnet "Ratboa"), och det första jag ser är just en sån väska...... till den mycket överkomliga priset 45 kronor. Victory!



Så mitt budskap idag kära vänner: våga vägra Traderapriser! Allt som krävs är lite tålamod och engagemang.

Enda problemet är nu att pappa verkar tro att väskan är hans, bara för att han la ut pengarna för den..... illa

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Ja det är precis som på auktioner,folk betalar mer än nypriset ibland.Vet du det heter inte längre Ratboa utan nu heter det tur och retur.Jag tyckte ratboa var bättre namn.Kram

2009-07-24 @ 11:55:22
Postat av: Jannice

Ja, jag hörde att de bytt namn. Jag tycker också att det är lite dumt, Ratboa lät mycket roligare, det drev ju lite med hela grejen.

2009-07-24 @ 14:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0