Överfallsvåldtäkt i Umeå

Det som gör mig så jävla jävla förbannad är hur otrygg jag på en gång känner mig.


Varför ska jag behöva känna mig som ett offer innan jag ens varit med om något. Är det för att jag känner att jag bara är en skogspromenad eller ett krogragg ifrån att vara en i statistiken. Visst vet ni att egentligen är det större sanolikhet att en man blir utsatt för våld utomhus än en kvinna, män blir slagna utomhus, kvinnor blir slagna inomhus, och ändå är det jag som ser mig över axeln när jag är på väg hem. Jag tvivlar starkt  på att det finns någon man i Umeå som är tveksam till att befinna sig ensam, utomhus i Umeå en lördagkväll. Det är så jäkla bittert! Jag vill ju också kunna göra precis vad jag vill, och få känna mig trygg och fri.


Jag behövde bara ventilera lite.

Kommentarer
Postat av: morsan

Och det värsta är ju att den otryggheten inte bara gäller en lördagskväll, det gäller ju att klara sej alla kvällar från något och hem till tryggheten. Och till och med där kan det finnas fasadklättrare som tar sej in..... så det gäller nog att hålla sej till vägar där fler människor befinner sej för att minimera riskerna. Alla män är ju INTE våldtäcksmän trots allt.

Var rädd om dej!!

2009-07-03 @ 09:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0