på tal om sexandet

så har vi i boksnirkeln läst Jenna Jamessons självbiografi, för se därrute som är oskyldiga/inte så intresserade av popkultur så är Jenna en av de mest "lyckade" porrstjärnorna under 90/00-talet, om man är cynisk kan man säga att det innebär att hin inte gör analsex på film, om man är liberal kan man säga att det innebär att hon är en bra affärskvinna som vårdat sitt varumärke och tjänar pengar på det.

Boken i sig är väldigt underhållande, hon har skrivit ihop med Neil Strauss som också ligger bakom The Dirt som jag skrivit om tidigare, och iefterhand tycker jag att det är det som är lite läskigt. Jag läser den som det vore fiktion, men det är det ju inte. Jag har svårt att ta till mig knarket och knullandet, för jag tar det inte riktigt på allvar. Jag tror inte att hennes liv varit riktigt så underhållande som Strauss får det till att vara.... och det lämnar en viss bitter eftersmak.

Jag känner att jag vill varken vara den som föraktar en person som jobbar inom den här industrin, men jag vill inte heller se den personen som ett offer, jag skulle själv aldrig vilja att folk såg mig som ett offer för omständigheter. Men samtidigt har jag svårt att bara köpa Jennas historia rakt av, jag tycker att de har gjort det lite för enkelt för sig själva i ambitionen att göra det roligt att läsa. Men visst, den är rolig att läsa..

Kommentarer
Postat av: Jenny

jooo jag anar att Neilan gillar att krydda och redigera bort lite tråktråk. :) Nu är det längesedan jag läste porrstjärnan men the dirt är ju inte så länge sedan. Dessa stjärnor kan jag tycka är lite för "lyckade" enligt amerikanska mått mätt. Så bra kan det ju inte vara trots att man är miljonär och känd.



Right?



Jag har i af köpt Marilyn Mansons bok som är även den skriven med Nielan. Ska bli spännande att se om han är "lyckad" fast det är väl eg meningen att Marilyn sk vara "misslyckad?"



Aja... snart syns vi iaf! hihi

2009-07-06 @ 14:03:35
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Jannice

jaså du.... va roligt att Niel verkar inrikta sig på stjärnor som har legat med varandra. Marilyn var ju också lite förtjust i Jenna, hon tyckte att han var jobbigt för att han var så klängig =)



Du måste läsa den snart så kan vi ha ett Neil Strauss-möte, då kan jag läsa "the game"

2009-07-07 @ 08:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0