turista hemma (nästan)

Häromdagen turistade jag och en vän i Strömsund, det blev billigt godis, pizza och en ragg genom "centrum." Och naturligtvis en tripp till Öhn och Beppe Wolgers museum, det är nog ett av mina favoritställen, jag blir väldigt norrlandsromantisk när jag är där. Ni vet, jag får lust att ge upp min etta med alkov och bli någon slags bondmora/loppisförsäljare i nån jämtländsk by (Förövrigt måste jag säga att Jämtland är tio gånger så mycket finare än vad Västerbotten någonsin är, och det blåser inte!) .

Beppe gjorde nästan det, han var tvungen att flytta till Öhn efter ett besök där, så förälskad blev han i stället. Fast sen måste man sansa sig, då inser man hur jäkla tråkigt Strömsund verkar vara. Så jag vette tusan vart jag ska flytta för att få allt det jag vill ha.....



Men hursom helst är Öhn värt ett besök om man har lite tid att avvara.


Kommentarer
Postat av: Martina

helt underbart att man får se dockorna från beppes godnatttstund där!

2009-07-26 @ 01:23:09
URL: http://artmina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0