funderingar från ett kontor

Det är dags att skrota den kommunala musikskolan. Vänstermänniskor har länge påstått att det är musikskolan som står bakom det svennska musikundret, jo för vi har ju så himla många lyckade artister... typ Ace of Base och Bashunter. Men det vänstermänniskorna inte pratar om är vad musikskolan egentligen leder till:

Gatumusikanter, detta djävulens påfund. Snorungar som är stolta över att de kan spela Smoke on the water och Yesterday. De spelar de här låtarna minst två gånger varje dag.... och jag ska sitta här nästan varje dag i sommar!

Är det meningen att staten ska bekosta gatumusikanter, trubadurer och cover-band?! Det är iaf inte därför jag betalar skatt....

Kommentarer
Postat av: Anna

Umeå kanske borde ta efter Göteborg? Gatumusikanterna måste ansöka om tillstånd på dagtid. Å andra sidan skulle säkert Smoke on the water-kidsen få tillstånd så det skulle nog inte hjälpa...

2009-06-30 @ 15:20:25
URL: http://gunborg.wordpress.com
Postat av: Jenny

hahahahahahahahah

2009-06-30 @ 17:55:41
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: josse

Håller med dig! Dessutom är det svindyrt med musikskola, verkligen inget som alla har råd med.

2009-06-30 @ 18:00:08
Postat av: frida

Haha, skönt att veta att det inte bara är jag som är bitter! :D

2009-06-30 @ 23:17:03
Postat av: Jannice

Jag tycker att umeås kontorsnissar ska gå samman och protestera/ställa till med massaker.



Jag har för mig att man alltid måste ansöka om tillstånd för musikerande i städer.... men det kanske inte är så.

2009-07-01 @ 07:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0