nedräkningen

Nu är det inte ens tio dagar tills jag fyller 26, helt vansinnigt. För tio år sedan var det svårt att tänka sig att man kan bli så här gammal, jag kunde verkligen inte se det framför mig. Nu, tio år senare, tycker jag inte att det är så himla stor skillnad. Jag har gått från cider till vin,  börjat med högklackat och slutat med högklackat, jag vill hellre äta en god middag än att shoppa kläder. Men jag tycker fortfarande att Håkan Hellström är bäst, mina "bästisar"  är demsamma och jag är en popkulturnörd förklädd till bibliotekarie.  Jag är i stort sett samma människa som då.


Jag har krisat lite över den kommande födelsedagen, men så insåg jag att jag vill inte vara nån jäkla Ally McBeal, det känns så töntigt att vilja vara yngre än man är, eller romantisera över tonåren som Henrik Berggren. Nope, på tioårsfesten ska jag frossa i högstadiet men sen får det vara nog. Då ska jag vara 26.

Kommentarer
Postat av: frida

Det låter bra att du skrotar ålderskriserna redan nu. Jag har inte hunnit vara 29 eftersom jag bara tänker på att fylla TRETTIO. De sex månader jag har kvar som 29-åring ska jag banne mig spendera som 29-åring! :D

2009-06-15 @ 12:54:27
Postat av: Jenny

Du är min hjälte! Jag ska nu sitta och ta in dina ord och lära mig av dig.

2009-06-15 @ 16:55:46
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: josse

Livet sägs ju börja efter 40, så det är väl bara å vänta ut de kommande åren...

2009-06-15 @ 19:23:07
Postat av: Jannice

haha.... jag måste säga att det är lite komiskt vilket gehör jag får när jag skriver om ålderskriser.... jag är visst inte ensam. Vi får väl stötta varandra. =)



Josefin: Jag inbillar mig att det är ganska bra redan vid 35, fast inkomst och ännu inget behov av botox (det är min plan iaf)

2009-06-16 @ 08:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0