Vad jag vill ha från loppis!

En av mina favvohobbys är att gå på loppisar, tyvärr har jag kommit till en fas i mitt liv då jag egentligen har allt! Åtminstone allt jag behöver och har plats för i lägenheten. =) Därför går jag gärna på loppis för andras skull (som i höstas när jag köpte ett par skor till Sara utan att hon provat dem, och kupan-tanten tyckte att jag verkade helt korkad.) Så om det är nåt speciellt ni behöver är det bara att säga till så går jag på jakt! Men jag har också några livsprojekt för egen del:


Servisen Pigg, jag har fått flat- och djuptallrikar i arv efter min mormor, men vill gäna samla på mig lite andra delar ur servisen (förutom kopparna, för de är faktiskt inte så fina.)





Allt möjligt som är tartanrutigt, i första hand en rejäl sjal eller halsduk. Obs, inte en fantasyklänning som på bilden.




Jag o min pappa samlar på tröjor från Helly Hansen, han gillar mest de brandgula men jag tycker att de blåa och röda är väldigt fina också. De vita varianterna däremot, går bort!






I teorin skulle jag kunna fixa allt detta snabbt på Tradera eller blocket, men det är juh inte lika roligt! Det är jakten jag vill åt, jag vill hitta mina fynd billigt efter mycket envishet och snokande. Det ska ta tid! Och känslan är fantastisk, att bland en massa rat på ett loppisbord hitta en lite assiett som kostar tio kronor. Som sagt, jag ser det som livsprojekt.

Sen ska man inte heller glömma vilken skattkälla loppisar är för orginella och prisvärda presenter! Jag går mycket hellre till ett Kupan och köper vacker porslin i bra kvalitet, än ger pengar till Ikea för skräpgrejer som kommer att slängas i nästa flytt. Det är bra för mig, den som får presenten och för miljön!

Kommentarer
Postat av: karin

Jag tycker du ska ha en tartanrutig fantasyklänning :D Fatta vad läckert!

2011-02-03 @ 16:19:37
URL: http://drakulla.blogg.se/
Postat av: Jenny

ÅH Jannice, jag behöver nästan ett helt bohag - ut å sök! :D Börja med ett matbord och stolar så jag kan ta och bjuda på middag i någon ordning. ;)

2011-02-09 @ 21:32:07
Postat av: Anonym

Karin: nog för att jag drömmer i fantasy..



Klart jag ska hjälpa dig Jenny! Vi får boka in nån lördag så ska jag ta dig med på roligheter =)



2011-02-13 @ 13:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0