hemmalördag

fördriver denna snöstormslördag med att kolla hocky och fundera över hur balkongen ska se ut i sommar. Just nu känns det inte som någon större brådska, men det är roligt att fantisera om rosévin och de där ljumma kvällarna.

Den här balkongen har en annan form än min gamla (ganska fyrkantig) och är öppen ut mot min härliga utsikt (Ica och Ängens parkering + cykelväg.) Mitt gamla bord får inte plats här, men med bara två stolar blir det jäkligt tomt och betongigt. När man googlar balkonger får man mest fram jätteterasser från nåt stockholmstak, och östermalmslooken är svår att överföra till min lilla fyrkant. Och kanske vill jag inte heller. Men jag kan iaf fundera på vad sommarens färgkombination blir på blommorna. Förra året körde jag missmatchen rött och rosa. Året innan rött, vitt och blått. Fråga mig inte hur jag minns detta!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härmed anmäler jag mig frivillig att dricka rosé på din balkong i sommar, oavsett vilka färger du har på blommorna! Det finns ju många små balkongbord, men oftast köps de väl i paket med två stolar, och det behöver du ju inte.

2012-04-14 @ 23:19:24
Postat av: Jannice

du är härmed inskriven på vip-listan!

2012-04-15 @ 18:26:03
URL: http://mainstreamalternativ.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0