hur mkt retarded nutidsmänniska får man va?

eftersom alla gör något roligt utan mig idag var jag tillslut tvungen att ta på mig löpartajtsen och fara ut på en sväng. Stötte på problem när den enda digitala klockan jag har (obs inte en pulsklocka från garmin) hade slut på batteri, på allvar tänkte jag då att jag inte kunde springa (eftersom jag kör efter ett program med tidsintervaller) och min andra tanke var att jag skulle sätta mig och googla efter en ny klocka!!

jag klagar ganska ofta på dumma människor, det är jobbigt när man själv är en av dem. Naturligtvis kan man springa utan att en klocka säger åt en att nu är det dags att gå snabbt och nu är det dags att jogga. Och när batterier tar slut köper man nya, alternativt letar i städskåpet.




Och en sak till, man brukar ju säga att tajts inte är byxor, hur kommer det  då sig att löpartajs är byxor? Fundera på den..

Kommentarer
Postat av: Karin

Om det är någon tröst kan jag säga att jag inte gör något speciellt spektakulärt idag. Sitter för tillfället och tittar på mina tulpaner och funderar jag med på om jag ska ta mig iväg och springa. Jag förstår ditt klockproblem dock. För mig handlar det nog om att minsta lilla motgång kan sätta käppar i hjulet för tex att ta sig iväg och träna. Som tur är springer jag på löpband och där kan man ställa in allt så det enda man egentligen kan glömma är musiken...



Och angående löparbyxor som är tajts. Jag tror att problemet ligger i att tajts är en ganska odefinierbar subgrupp av byxor. Många strumpbyxor går tex under benämningen tajts numera, trots att de har fot! Det är fel tycker jag. Men jag måste nog säga emot dig och hävda att löpartajts är just löpartajts och inte löparbyxor. Iaf om de sitter tajt... :P

2012-04-07 @ 15:16:16
URL: http://drakulla.blogg.se/
Postat av: Jannice

mitt tajts/byxor/löpartajts/träningsbyxor-dilemma är mer åt hållet att jag skulle aldrig ha tights med en kort tröja, eftersom det skulle kännas som att gå med strumpbyxor. Men med löpartajts har man ju bara en tröja eller jacka som inte går över arslet, mycket konstig känsla.

2012-04-07 @ 16:38:44
URL: http://mainstreamalternativ.blogg.se/
Postat av: karin

Helt sant. Men det är för att när man tränar är det okej att visa rumpan på ett annat sätt för då är man inte i det där klä upp dig-forumet. Eller försök vara sexig-forumet. Fast gud ska veta att det finns oerhört många som anstränger sig för att vara sexiga när de tränar ändå... både tjejer och killar!

2012-04-07 @ 17:42:56
Postat av: Anna

Löpartajts har tjockare tyg än de flesta leggingsarna, och om man har dem på gymmet så har många andra också tajts till skillnad från om man glider runt på till exempel ica i tunna leggings, som karin är inne på.

2012-04-14 @ 23:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0