2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag fick en fast tjänst, bokpratade, beställde böcker och åkte på jobbmöte.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas något löfte. Löften är dömda att brytas under januarimånad. Skitmånad.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jag fick tre nya knattar i min bekantskapskrets.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, men flera av mina vänner förlorade sina en förälder och det är en obehaglig påminnelse om det oundvikliga.
 
Vilka länder besökte du?
Har hållt mig inom Sverige.
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ordning & reda och ett socialt umgänge.
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Eh, så svårt att säga. Minns väldigt tydligt när jag fick samtalet om att de ville anställa mig. Minns också när jag insåg att jag o min ena bästis kommer att bo på samma ort framöver, det var coolt.

Vad var din största framgång 2012?

Att jag fått ett fast jobb! Med allt vad det innebär av månadslön, betald semester och kontor. Jag var också väldigt glad dagen jag sprang 7km.
 
Största misstaget?

Jag kan ångra vissa fega beslut jag tagit.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nope, är alltid frisk.

Bästa köpet?
Efter åratal av windowshopping har jag slagit till på en bokhylla, yay!

Vad spenderade du mest pengar på?
Flyttar och möbler.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När min unga kollega trodde att jag var född 92. Det kommer jag aldrig att glömma. =)

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Vette tusan, lyssnar på lite nytt. Upptäcker mest gamla artister, Fleetwood Mac, George Harrisson, Roxy music osv.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Kände mig lite hopplös mellan varven. Var fast i ett hamsterhjul men det var inte lika mkt gråt som tidigare år.  Jobbigt att vara ovän med en kompis men det har väl löst sig..?!

Vad önskar du att du gjort mer?
Hälsat på kompisar, var inte till Sundsvall en enda gång och det lär tyvärr inte bli så ofta framöver heller. =(

Vad önskar du att du gjort mindre?
Det eviga självtvivlet.

Hur tillbringade du julen?
I lugn o ro i Svanabyn, precis som jag vill ha det.

Blev du kär i år?
Nja.

Favoritprogram på TV?
Historieätarna förstås. Dixie Hart är bästa slöprogramet...... och sommar-os inte att förglömma!

Största musikaliska upptäckten?
Nej, jag tror jag är i den fasen nu att jag redan upptäckt den musik som är bäst för mig.

Något du önskade dig och fick?
Ett jobb.

Något du önskade dig men inte fick?
Nja..

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fikade med vänner.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Bättre väder, mer pengar och en skäggig karl.

Vad fick dig att må bra?
Alltid vännerna!

Vem saknade du?
Egentligen alla vänner som jag inte bor i närheten av, saknade det vardagliga hänget. Diskutera och dricka vin!

De bästa nya människorna du träffade?

Hade sjukt kul med mina hemtjänstkollegor både på och utanför jobbet.

Mest stolt över?
Jag blev väldigt stolt över att jag fick stora förtroenden från mina tanter.

Högsta önskan just nu?
En fin sommar, kanske en bil och att bli bjuden på någon rolig fest snart.

Kommentarer
Postat av: karin

Gillar mest ditt svar på om du blev kär, samt att du berättade vad du gjorde på din födelsedag 2010 ;)

Skriv mer!!!!!!!!!

(jag snor kanske den här listan)

Svar: jag försöker verkligen men måste säga att många av mina onelinerns försvinner på facebook.
mainstreamalternativ.blogg.se

2013-01-09 @ 21:19:04
URL: http://drakulla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0