dessa jäkla elljusspår!

Nu har det hänt igen, lurades att ta helt fel spår idag när jag var ute o åkte skidor. Hur svårt ska det vara för dessa idrottsföreningar att märka upp vilka spår som vilka?! I somras sprang jag runt i cirklar i Nydalas spårsystem, idag åkte jag Doroteas femman istället för 6,5 som jag hade tänkt. Hamnade dessutom motspårs?! Det låter kanske soft och som att jag är lite gnällig. Men grejen är att "alla" vet att femman här är ett skitspår, backar, backar, backar. Inget för en ovan åkare som har alldeles för mkt glid under skidorna.
 
Jag hatar att man måste veta sånt i förväg, det antas att det aldrig är några nya som är ute i spåren. Det skullle ju inte behöva vara så jobbigt att märka upp spåren med skyltar eller tejp runt stolparna. Enkel åtgärd! Jag tror att såna missar lätt gör att folk ger upp, om första upplevelsen av ett sånt här spår är att man plötsligt upptäcker att man inte vet var man är eller som i det här fallet hamnar i nån slags slalombacke så kanske man bara skiter i att komma tillbaka. Jag tänker iaf komma tillbaka, och nästa gång vet jag vilket spår jag INTE tänker åka.

Kommentarer
Postat av: Mor

Wow så duktig du är!!!!

Svar: jajemen! =)
mainstreamalternativ.blogg.se

2013-01-19 @ 17:32:36
Postat av: Marianne

Grymt Jannice!! Du får styra upp Dorro lite, vi blir lite hemmablinda här tror ja. Helt rätt att de borde skyltas bättre. Men bra åkt iaf! Ska ut ja me bara min förkylning ger sej och barnen blir lite mindre magsjuka så nån vill passa dem ;)
Ha en fin kväll!

Svar: hej marianne! Det har du faktiskt rätt i, man ska inte bara klaga till sinsimellan utan ge konstruktiv kritik. Vet du om det är DIF som är ansvarig för spåren?
mainstreamalternativ.blogg.se

2013-01-19 @ 22:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0